1 | Özel Yetenekli Öğrencilerin Teknoloji Kullanımları, Teknolojik Gelişmelere İlişkin Görüşleri Ve Düşünceleri |
Izzet Karaca, Recep Çakır, |
2 | İlkokul Öğretmenlerinin Üstün Yeteneklilik Ve Üstün Yetenekli Eğitimine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi (Silifke İlçesi Örneği) |
Derya Sönmez, , |
3 | Stem Eğitimi Uygulamalarının Üstün Zekalı Çocukların Fen Bilgisi Eğitiminde Akademik Başarılarına Olan Etkisi |
Adem Yılmaz, Cihan Gülgün, |
4 | Bilim Ve Sanat Merkezlerindeki Bireyselleştirilmiş Eğitim Programinda Türkçe Dersi Uygulamalari Turkish Course Practices In Individualized Education Programs In Science And Arts Centers |
Bilge Bağcı Ayrancı, Filiz Mete, |
5 | Sinirbilim Araştırmalarına Göre Üstün Yetenekli Bireylerin Beyni |
Ulku Ayvaz, Soner Durmus, |
6 | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bir Hızlandırma Strateji Olarak Okula Erken Kayıt |
Güner Kutal, Feyzullah Şahin, |
7 | Fen Öğrenmede Zihinsel Risk Alma: Üstün Yetenekli Öğrenciler Ile Akranları Üzerinde Bir İnceleme |
Atike Urkay, Feyzullah Şahin, |
8 | Üstün Zekalı Öğrencilerin Eğitiminde Bir Hızlandırma Strateji Olarak İkili Kayıt |
Ali Ünlü, Feyzullah Şahin, |
9 | Avrupa Birliği Üye Ülkeleri Ile Türkiye'de Özel Eğitim Öğretmenliği Programlarında Özel Yeteneklilerin Eğitimine Yönelik Derslerin İncelenmesi |
Nilay Kayhan, Pelin Piştav Akmeşe, |
10 | Üstün Yetenek Potansiyeli Olan Çocuklarda Sosyal Beceri Eğitimi |
Başak Karateke, , |
11 | Özel Yetenekli Öğrencilerin Ortak Çalışmaya İlişkin Algıları: Metafor Çalışması |
Yakup Ayaydin, Gülten İlhan, |
12 | Üstün Zekalı Çocukların Coğrafya Dersinde Resfebe Kullanımı |
Emine Yurteri, , |
13 | Bilsem Öğretmenlerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimine Ve Bilsemlere İlişkin Görüşleri |
Yakup Ayaydin, Duygu Ün, |
14 | Üstün Ve Özel Yetenekli Öğrencilerin Bir Stem Materyali Olarak Algodoo? Ya Yönelik Görüşleri |
Erhan Şahin, , |
15 | Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının (Atbö), Üstün Yetenekli Öğrencilerin Akademik Başarılarına Etkisi |
Erhan Şahin, , |
16 | Probability Explorer Simülasyonunun Üstün Zekâlı/Yetenekli Öğrencilere Olasılık Öğretmedeki Kullanışlılığına İlişkin Bilsem Matematik Öğretmenlerinin Görüşleri |
Cahit Aytekin, Serdal Baltaci, Avni Yildiz |
17 | İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Görüşleri |
Cahit Aytekin, Rabia Sarica, Tuğba Aytekin |
18 | Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Belirlenmesine Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi |
Rabia Sarıca, Cahit Aytekin, Tuğba Aytekin |
19 | Üstün Yeteneklilere Yönelik Tematik Etkinlikler: İlkokul Birinci Sınıf Örneği |
Özlenen Özdiyar, Tülin Acar, Zeynep Şen, Abdul Samet Demirkaya, Nuri Doğan, Eda Gürlen |
20 | Üstün Yetenekli 3.Sınıf Öğrencilerine Yönelik Tematik Öğretim Etkinlikleri: Uygulama Ve Değerlendirme |
Abdul Samet Demirkaya, Zeynep Şen, Özlenen Özdiyar, Tülin Acar, Eda Gürlen, Nuri Doğan |
21 | Üstün Yetenekli Çocukların Baskın Özelliklerinin İkili Karşılaştırmalar Yöntemiyle Ölçeklenmesi |
Serap Büyükkıdık, Ayşe Şimşek, |
22 | Üstün Yetenekli Yetişkin Bireylerin Eğitim Yaşantılarına İlişkin Görüşleri Ve Üstün Yeteneklilerin Eğitimine İlişkin Öneriler |
Abdul Samet Demirkaya, Özlenen Özdiyar, Eda Gürlen |
23 | Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerin Ailelerinin Karşılaştıkları Sorunlar |
Ayşe Alkan, Metin Çengel, |
24 | Bilim Sanat Merkezine Giden Öğrencilerin Bilgisayar Oyun Bağımlılığının İncelenmesi |
Ayşe Alkan, Metin Çengel, |
25 | Üstün Yetenekli/Zekâlı Çocuklar Kendi Hayallerinin Yolcusu Mu? Bizim Hayallerimizin Mahkûmu Mu? |
Ata Pesen, Behçet Oral, |
26 | Bilim Ve Sanat Merkezi Öğretmenlerinin Karşılaştıkları Sorunlar Ile Merkezin Öğrencilere Katkıları |
Ayşen Tükel, Seçil Yildiz, |
27 | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarinin Üstün Yetenekli Çocuklarin Özelliklerine İlişkin Görüşleri |
Dila Nur Yazıcı, Berrin Akman, Elif Mercan Uzun, Servet Kardeş |
28 | Üstün Yetenekliler Alaninda Yapilmiş Tezlerin Analizi |
Servet Kardeş, Berrin Akman, Dila Nur Yazıcı |
29 | Üstün Yetenekli Öğrenci Velilerinin Akil-Zeka Oyunlari İle İlgili Düşünceleri |
Ayşe Alkan, Hüseyin Mertol, |
30 | Bilim Ve Sanat Merkezlerinde Görev Yapan Öğretmen Ve İdarecilerin Okul Gelişimi Ve Meslek Algısı Üzerine Görüşlerinin İncelenmesi: Gümüşhane Örneği |
Taner Altun, Arif Ertürk, |
31 | Geçmişten Günümüze Türkiye'de Üstün Yetenekliler/Zekâlılar Araştırmaları |
Ebru Öztürk Akar, Ülkü Ayvaz, |
32 | Bilsem Matematik Öğretmenlerinin Yaratıcılığı Destekleyici Davranışları |
Avni Yildiz, Serdal Baltacı, |
33 | Öğretmenlerin Üstün Yetenekli Eğitime İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi |
Fatih Aydoğdu, Çiğdem Kaya Bağdaş, |
34 | Üstün Yetenekli Ve Zekâlı Tanısı Almış Ve Almamış Çocukların Zihinsel Engelli Yaşıtlarına Yönelik Tutumlarının İncelenmesi |
Çiğdem Kaya Bağdaş, Fatih Aydoğdu, |
35 | Zeytinburnu Talent Academy |
Burak Türkman, , |
36 | Üstün Yetenekli/Zekâlı Öğrencilerin Eğitiminde Teknolojinin Yeri |
Zühal Çubukçu, Şule Betül Tosuntaş, |
37 | Üstün Yetenekli Çocuklarda Görülen Sağlık, Bakım Ve Aile Sorunları: Bir Literatür Taraması |
Sümeyye Yıldız, Naime Altay, Ebru Kiliçarslan Törüner |
38 | Educating The Artistically Talented With Art Criticism |
Sonya Türkman, , |
39 | Üstün Yetenekli\Zekalı Öğrencilerin Eğitiminde Kullanılan Eğitim Yazılımları |
Metin Çengel, Ayşe Alkan, Fatih |
40 | Üstün Zekâli Öğrencilerin Sosyal Bilgiler Dersinde Karşilaşmiş Olduğu Sorunlar Ve Çözüm Önerileri |
Ünal Şimsek, Muhammed Nafiz Hüdavendigar, Cennet Tuğçe Kağnıcıoğlu |
41 | Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Çocuklara İlişkin Metaforik Algıları |
Ayşe Duran, H.Elif Dağlıoğlu, |
42 | Examination Of Postgraduate Thesis Within The Field Of Gifteds: Content Analysis Study |
Serpil Pekdoğan, Kayhan Bozgün, |
43 | Üstün Yetenekliler Eğitimine Tarihi Bir Bakış: "Güzide Sınıflar" |
Yasemin Ersöz, , |
44 | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Bilimleri Derslerinde Kendi Kendine Öğrenme Becerileri Ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki Ilişkinin Incelenmesi |
Mustafa Kahyaoğlu, Ata Pesen, Mehtap Saraçoğlu |
45 | Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Fen Öğretmenlerinin Yeterliklerine İlişkin Görüşleri |
Şahin İdin, İsmail Dönmez, |
46 | Türkiye'de Üstün Yetenekliler Eğitiminin Yasal Dayanaklari |
Ridvan Karabulut, , |
47 | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Öz-Yeterlikleri İle Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimine İlişkin Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi |
Ezgi Oral, , |
48 | Destek Eğitim Odalarında Çalışan Öğretmenlerin Niteliklerinin Belirlenmesi |
Burçin Ateş, Gizem Ezgi Kaya, Nazife Kunt |
49 | Üstün Yetenekli Çocukların Aileleri Ve Kardeş İlişkileri |
Elif Aksekili, Gülümser Gültekin Akduman, |
50 | Üstün Yetenekli Çocukların Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme |
Dicle Cantekin, Gülümser Gültekin Akduman, |
51 | İki Kere Özel Gereksinimli Çocuklar |
Dicle Cantekin, Gülümser Gültekin Akduman, |
52 | Üstün Yetenekli Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Öğretmenlerin Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi |
Nisa Gökden Kaya, Ayşegül Ataman, |
53 | Üstün Yetenekli Çocukların Tanılanması |
Merve Şepitci, Gülümser Gültekin Akduman, |
54 | Geçmişten Günümüze Üstün Yetenekli Çocukların Hakları |
Merve Şepitci, Gülümser Gültekin Akduman, |
55 | Günümüz Üstün Yetenekliler Eğitimi Açısından Enderun/ Enderun School Within The Context Of Contemporary Education For Gifted And Talented Students |
Osman Sabancı, Safiye Sarıcı Bulut, Elif Dağlıoğlu |
56 | Zeka Oyunlarıyla Yapılan Farklılaştırma Çalışmalarının Üstün Yetenekli Öğrencilerin Okul Tutumlarına Etkisi |
Emel Bozkurt, , |
57 | Bilim Ve Sanat Merkezlerinin Sorunları Ile İlgili Veli Görüşlerinin İncelenmesi |
Ramazan Çeken, , |
58 | Üstün Zekalılar Öğretmenliği Adaylarının Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi |
Sezen Camcı Erdoğan, , |
59 | Üstün Yetenekli Öğrencilerin Güçlendirilmesi Gereken Yönlerine İlişkin Öğrenci, Öğretmen Ve Aile Görüşleri |
Şule Demirel Gürbüz, , |
60 | Using Data Mining Algorithms For Identification Of Gifted/Talented Students And Performance Comparisons Of Classification Models |
Mehmet Sevri, Hacer Karacan, |
61 | Üstün Yetenekli/Zekalı Öğrencilerin Belirlenmesinde Veri Madenciliği Algoritmalarının Kullanılması Ve Sınıflandırma Modellerinin Performans Karşılaştırması |
Mehmet Sevri, Hacer Karacan, |
62 | Bilim Ve Sanat Merkezine Kayıtlı Öğrencilerin Devamsızlık Nedenlerine Yönelik Bir Ölçek Geliştirme Çalışması |
Derya Girgin, , |
63 | Bilim Ve Sanat Merkezine Kayıtlı Öğrencilerin Memnuniyetlerinin Belirlenmesi |
Derya Girgin, , |
64 | Bir Ölçek Geliştirme Çalışması: Öğretmenlerin Üstün Zekalılara Yönelik Tutumlarının Ölçümlenmesi |
Ayşenur Çelik, , |
65 | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Çocuklarla İlgili Görüşleri (Elazığ İli Örneği) |
Nihan Karabulut, Onur Demir, |
66 | Addie Modeli Ile Üstün Yetenekli Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Bilgisayar Destekli Matematik Etkinlikleri Geliştirme |
Nurullah Taş, Aslan Gülcü, |
67 | Türkiyede Üstün Yeteneklilere Yönelik Bilim Ve Sanat Merkezlerine Öğrenci Alım Süreci: Sorunlar Ve Öneriler |
Nurullah Taş, Aslan Gülcü, |
68 | Bilim Ve Sanat Merkezlerinde Sanat (Resim) Alanında Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımına Göre Hazırlanan Görsel Sanatlar Eğitimi Uygulamasına İlişkin Öğretmen Görüşleri (Yasemin Karakaya Bilsem Örneği) |
Hüda Sayin Yücel, , |
69 | Türkiye?De Özel Yetenekli Öğrenciler İle İlgili Yapılan Akademik Çalışmaların Değerlendirilmesi: Bir Meta-Sentez Çalışması |
Nalan Altay, Desen Yalım Yaman, Feryal Aslan |
70 | İnternet Yorumlarında Üstün Yetenek Kavramına Bakış Üzerine Nitel Bir Çalışma |
Ramazan Çeken, , |
71 | Bilim Ve Sanat Merkezi Öğrencilerinin Fen Projelerinde Cinsiyet Faktörünün Yerinin Araştırılması |
Ramazan Çeken, , |
72 | Üstün Zeka Tanisi Konan Çocuklarin Sosyal Çevrede Etiketlenmesi Sonucunda, Ebeveynlerinin Başa Çikma Becerilerinin İncelenmesi |
Alev Kuru, Hatice Öztürk, |
73 | İlkokul Öğrenci Velilerinin Üstün Yetenek Kavramına Ve Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimine Yönelik Algıları-The Perceptions Of Primary School Students On The Concept Of Superior Ability And The Education Of Highly Talented Children |
Ramazan Ertürk, , |
74 | Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımı |
Erkan Çalişkan, , |
75 | Özel Yetenek İle Uyumlu Öğretimin Akademik Başariya Etkisi |
Nuh Özbey, Hatice Çetinkaya, Ali Demir, Ferhat Dolaş, Abdullah Tereci |
76 | Rehber Öğretmen Adaylarının Üstün Yetenekli Öğrenciler, Eğitimleri Ve Gereksinimlerine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi |
Şule Güçyeter, , |
77 | Öğretmen Adaylarının Üstün Zeka Kavramına Yöenlik Metaforik Algıları |
Sezen Camcı Erdoğan, Şule Güçyeter, |
78 | Cumhuriyetin İlk Yıllarında Yayınlanan Çocuk Dergilerindeki ?Akıl Oyunları? Örnekleri |
Makbule Sarıkaya, , |
79 | English Language Teaching For Gifted And Talented Students |
Servet Balikci, , |
80 | Türkiye Çek Cumhuriyeti İtalya ve Almanya'daki Okul Öncesi Öğretmenlerinin Etkinlik Uygulamalarına ilişkin Görüşleri |
Osman Basit, Aysun Turupcu Doğan, Esra Ömeroğlu |
81 | Gaziantep'in Geleneksel Evlerindeki Süslemelerden Bilim Sanat Merkezi Öğrencilerine Disiplinlerarası Çalışmalarla Tarihi Değerler Eğitiminin Kazandırılması |
Özcan Elzem Şengül, Özden Yildiz, Özlem Talip |
82 | Üstün Zekâlı Ve Yetenekli Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersine İlişkin Metaforik Algıları |
Özlem Can, Rabia Ünal, Tuğba Dönmez |
84 | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Üstün Yetenekli Öğrenciler Hakkindaki Görüşlerinin Belirlenmesi (Uşak İli Örneği) |
Sibel Yoleri, Gamzegül Tetik, Hatice Şebnem Çetken |
85 | Üstün Yetenekli İlkokul Öğrencileriyle Akranlarının Çevre Tutumu Geliştirme Yollarındaki Eğilimler |
Eyüp Artvinli, Zülfiye Melis Demir, |
86 | Teacher's Implicit Theories About Students' Giftedness |
Amina Isanovic Hadziomerovic, Dzeneta Camovic,, |
87 | Üstün Zekalı Ve Yetenekli Öğrenciler Ile Normal Zeka Düzeyindeki Öğrencilerin Derse İlgilerinin Farklı Değişkenlerle İncelenmesi |
Aysegul Islekeller Bozca, Serap Emir, |
88 | Sınıfında Üstün Yetenekli Ve Tipik Öğrenci Bulunan İlkokul Öğretmenlerinin Eğitsel Ve Kişisel-Sosyal Alanda Kullandıkları Stratejilerin Ülkelerarası Karşılaştırılması |
Safiye Sarıcı Bulut, Osman Sabancı, Melek Gülşah Şahin |
89 | Needed Intervention Strategies In Children?S Education: An Observation From A Tiny Village In India |
Venkatachalam Chinnaswamy, , |
90 | Mainstreaming Children With Special Needs: Efforts Of Brac |
Utpal Mallick, , |
91 | Erken Çocukluk Dönemindeki Üstün Yetenekli Çocuklara İlişkin Türkiye?De Gerçekleştirilen Lisansüstü Çalışmaların Çok Boyutlu Analizi |
Fatma Koç, Adile Gülşah Saranlı, |
92 | The Identification Of Creativity Of The Gifted Students In Pre-School Period Using Their Drawings |
Şule Erşan, , |
93 | Çeşitli Ülkelerde Kapsayıcı Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Öğretmenlerin Çocukların Bireysel Yeteneklerini Belirlemek, geliştirmek ve motivasyonlarını arttırmak için yaptıkları çalışmaların incelenmesi |
Elif Dağlıoğlu, Aysun Turupcu Doğan, Osman Basit |